Jak editovat bubny na tempo projektu
Dobře šlapající rytmika je dnes nezbytnou součástí produkce nahrávek. Jak editovat bubny na tempo projektu a dosáhnout srovnaných stop bubnů?
Přesné bubny na tempo projektu?
Jak píšu v úvodu článku, přesná rytmická složka je dnes základem produkční práce ve studiu. Bubenický part dnes vzniká mnoha způsoby. V případě midi nebo vloženého samplu je zarovnání na tempo projektu jednoduché. Složitější je to u audio stop. Obzvláště v případě multi náběru stop bubnů nelze postupovat jako při editaci jedné audio stopy. Naštěstí, moderní DAW nabízejí funkce, jak si s tímto problémem poradit.
Warp nebo Kvantizace?
V DAW nalezneme dva způsoby jak měnit timing zvuku.
První způsob je tzv. elastické nebo „gumové“ audio. DAW přepočítá změnu délky stopy/zvuku bez změny ladění. V Cubase se tato funkce jmenuje Warp.
Druhý způsob je tzv. kvantizační. Zvuk se rozstříhá na jednotlivé údery a kvantizací posune na správná místa.
První metoda přepočítá délku zvuku digitálně. To se i v dnešních DAW může negativně projevit na kvalitě zvuku. Druhá metoda představuje zásah, který zvukový materiál tolik „neohýbá“, ale přináší jiné problémy, které je třeba řešit.
Jak touto metodou editovat zvuk bubnů si ukážeme ve videu.
Video
Jak editovat bubny na tempo projektu