10 +1 tipů jak být maximálně efektivní v domácím studiu 1.část

10 +1 tipů jak být maximálně efektivní v domácím studiu 1.část

Mnozí z nás vstupují do nového roku s předsevzetím nahrát více hudby než v roce minulém. Jak být v našem domácím studiu efektivnější? Jak v omezeném čase v vytěžit co nejvíce? V tomto článku najede několik tipů
(Pokračování textu…)

Co je Buffer Size?

Co je Buffer Size?


Co je Buffer Size? Správné nastavení je klíčové pro správný chod vašeho studia v jakékoliv situaci. Samotné nastavení je snadné. Ve videu si vysvětlíme, co nastavením Buffer Size měníme a proč je třeba Buffer měnit.

(Pokračování textu…)

Rada Willema Dafoe pro domácí studia v novém roce 2017

Rada Willema Dafoe pro domácí studia v novém roce 2017


Jakou lekci si můžeme vzít od mého oblíbeného herce Willema Dafoe v novém roce pro práci v nahrávacím studiu? Odpověď naleznete v posledním videu v roce 2016 na blogu oToman studia.

(Pokračování textu…)

Co je Mastering?

Co je Mastering?


Mastering je vrcholná zvukařská disciplína. Panuje kolem něj plno nejasností a mylných představ. Jaké činnosti mastering zahrnuje? A je mastering v domácím nahrávacím studiu možný?

(Pokračování textu…)

Co je transient?

Co je transient?

Co je transient? Jak práce s ním ovlivňuje zvuk? V tomto příspěvku si tento pojem přiblížíme.

(Pokračování textu…)

Má mix v monu opravdu smysl?

Má mix v monu opravdu smysl?

Je míchání v monu skutečně pomocník nebo ne? Pomáhá tato jednoduchá technika při mixu? Tři důvody proč má její použití význam.
(Pokračování textu…)

Akustika v domácím studiu – 2. Výroba akustických panelů

Akustika v domácím studiu – 2. Výroba akustických panelů


Jak si vyrobit svépomocí akustické panely do vašeho studia? Ušetřit a zlepšit akustiku studia? Návod naleznete v tomto videu.

(Pokračování textu…)

Akustika v domácím studiu – 1. Teorie

Akustika v domácím studiu – 1. Teorie


Řešíte akustiku ve vašem domácím studiu? Ne? Měli by jste. Akustika zásadně ovlivňuje to jak nahráváme a jak mícháme. V tomto videu si vysvětlíme některé základní koncepty jak se zvuk chová a proč ho musíme kontrolovat.

(Pokračování textu…)

Proč je limitování sebe sama ve studiu přínosné?

Proč je limitování sebe sama ve studiu přínosné?


Vědomé omezení při výběru nástrojů pro práci ve studiu je silná strategie, která umožňuje být efektivnější a rychlejší. Pokud tento přístup vědomě přijmeme začneme se orientovat na tzv. „velký obraz“.

(Pokračování textu…)

Jak řadit pluginy v DAW

Jak řadit pluginy v DAW


Jak řadit pluginy v nahrávacím software? Záleží na jejich pořadí či ne? Na tuto otázku se podíváme blíže v tomto postu.

(Pokračování textu…)