Jak Vyčistit Projekt od Nepoužitých Klipů? (Cubase)

Jak Vyčistit Projekt od Nepoužitých Klipů? (Cubase)

Během nahrávání nahromadíme velký objem chybných pokusů, které se nám ukládají na harddisk. Jak se těchto „odpadních“ informací zbavit? Jak připravit projekt na archivaci nebo další přenášení bez zbytečných dat navíc? Tyto funkce nalezneme v každém DAW, v tomto videu se podíváme na to jak vyčistit projekt v Cubase.
(Pokračování textu…)

Směrování Signálu v Cubase

Směrování Signálu v Cubase

Routing nebo li směřování signálu skrz nahrávací software je důležitá část nastavení, kterému by jsme měli rozumět. Jak dostat signál skrz Cubase kam potřebujeme? Jakým způsobem funguje spojení zvukové karty a nahrávacího software? Jak zapojit FX stopy, Grupy, Aux a co je Buss?
(Pokračování textu…)

3 funkce ProTools (které bych chtěl) v Cubase?

3 funkce ProTools (které bych chtěl) v Cubase?

Protools i Cubase patří mezi lídry na trhu DAW. Přesto se tyto dva programy v mnohém liší. 3 funkce Protools, které najdeme v Cubase jen částečně a které dělají Pro Tools unikátní? Pojďme se na ně podívat blíže.

(Pokračování textu…)

Nový obsah 2023 – Dotazník (+ 50% Sleva na kurzy)!

Nový obsah 2023 – Dotazník (+ 50% Sleva na kurzy)!

Jaký obsah by jste chtěli vidět v roce 2023 na stránce Blogu oToman Studia? Pomozte mi zlepšit obsah blogu vyplněním dotazníku. Najděte si 10 minut času a získejte kod na 50% slevu na online kurzy oToman Studio Academy!
(Pokračování textu…)

Analýza vašeho studia – zlepšete nahrávky v roce 2024 (4 kroky)

Analýza vašeho studia – zlepšete nahrávky v roce 2024 (4 kroky)

Vítejte v novém roce. V prvním letošním videu se podíváme na to jak zhodnotit stav vašeho studia a vašich cílů v něm. Ve 4 krocích se podíváme nejen na to co se vám podařilo, ale i na to co je možné dělat lépe a jak si stanovit cíle na další rok.
(Pokračování textu…)

Virtuální bubny pro živé hraní část. 3

Virtuální bubny pro živé hraní část. 3

Jak upravit virtuálního bubeníka pro živé hraní? V třetí části této minisérie se zaměříme na mix. Jak upravit stopy tak, aby jsme dosáhli vybalancovaného zvuku, který bude fungovat v kontextu celé kapely?
(Pokračování textu…)

Virtuální bubny pro živé hraní část. 2

Virtuální bubny pro živé hraní část. 2

Virtuální bubny pro živé hraní část. 2 Jak připravit virtuální bubny na koncert? Jak upravit bubny tak, aby zněly stejně jako živý hráč? V třídílné miniserii se podíváme na to jak upravit virtuálního bubeníka pro živé vystupování. V druhé části se podíváme na to, jak lépe aranžovat party tak, aby zněly živě a přirozeně.

(Pokračování textu…)

Virtuální bubny pro živé hraní část.1

Virtuální bubny pro živé hraní část.1

Jak připravit virtuální bubny na koncert? Jak upravit bubny tak, aby zněly stejně jako živý hráč? V třídílné miniserii se podíváme na to jak upravit virtuálního bubeníka pro živé vystupování.
(Pokračování textu…)

Jak převádět Midi na Audio (Cubase)

Jak převádět Midi na Audio (Cubase)

Na blogu jsme se nedávno věnovali tématu jak převést Audio soubory na Midi. To je poměrně obtížnější než převod Midi na audio formát. Přesto, i zde můžeme použít vice metod. Podívejte se jak řešit tento problém v Cubase a také proč je to důležité.
(Pokračování textu…)

Markery (Cubase)

Markery (Cubase)

Marker tracky a značky je funkce, které slouží k vizuálnímu popisu projektu. V nahrávacím software se neorientujeme pouze sluchem, ale i zrakem. Tato funkce nám umožní rychlejší pohyb a orientaci a ve výsledku rychlejší dokončování nahrávek. Jak tuto funkci, kterou nalezneme v každém DAW můžeme použít v Cubase?
(Pokračování textu…)