Jak použít Sidechain pokud NENÍ v DAW

Jak použít Sidechain pokud NENÍ v DAW

Jak použít sidechain pokud NENÍ v DAW ? Chcete použít tento způsob zapojení a nemáte vhodný plugin nebo vaše DAW ho neumí? V tomto videu si ukážeme jak lze použít jako náhradu automatizaci.

Co je Sidechain?

V tomto příspěvku zodpovíme na následující otázku:

„Zdravím, v předposledním videu YouTube bylo jak používat Sidechain pomocí Fab filtru. Ale jak ho používat když tam ten plugin není? Třeba ve verzi Cubase LR AI 10.20.“

Dotaz směřuje na funkci, která umožňuje aplikovat chování jednoho signálu /stopy na stopu jinou. Např. posloucháte přenos rádia, kde mluví řečník na pozadí hrající hudby. V okamžiku kdy začne mluvit se hudba na pozadí o něco ztlumí. V momentě kdy domluví, podkladová hudba se vrátí na svou původní úroveň hlasitosti. V tomto případě se jedná o sidechain kompresi.

Můžeme tak v mixu použít různé procesy tak, že jejich reakce je řízená jiným zdrojem než je kořenová stopa na které je daný efekt zapojený.

Proč není Sidechain fce v mém DAW?

Podpora SC funkce se objevuje jen v některých verzích DAW. Např. u Cubase ve srovnávací tabulce vidíme, že tuto funkci nalezneme pouze u verze Cubase Pro 10.5 a Cubase Artist 10.5.

To znamená, že v ostatních verzích prostě SC použít nelze.

Náhrada za Sidechain?

Stále máme k dispozici nástroj, kterým můžeme tracky upravovat podobně jako pomocí Sidechain zapojení. Není to tak pohodlné, ale jako náhradu použijeme automatizaci.

Např. ve videu si ukážeme jak můžeme nahradit chování dynamického ekvalizéru, jak je to ukázáno ve výše zmíněném videu. Automatizaci můžeme zapisovat tak, že bude napodobovat chod sidechain řízené ekvalizace.

Nejdříve ztlumíme hlasitost stopy tak, aby jsme vytvořili více prostoru pro solový part na úkor partu doprovodného. Druhý krok bude úprava ekvalizace, opět ze stejného důvodu.

Automatizaci tam můžeme vnímat jako náhradu za chybějící Sidecahin zapojení.

Video

[thrive_leads id=’6350′]

Jak použít Sidechain pokud NENÍ v DAW

SHARE IT:

Comments are closed.