Spektrální analyzér

Spektrální analyzér

K čemu se dá využít spektrální analyzér v domácím studiu? Je jeho použití nezbytné nebo se bez něj obejdeme? Zvuk by jsme měli posuzovat sluchem, ale mohou nastat situace, kdy nám tento měřák pomůže vyřešit problémy, které jinak přehlídneme. 4 Způsoby využití si ukážeme v tomto videu.
(Pokračování textu…)

Jak použít PLUGINY jako Virtuální Preamp (Cubase)

Jak použít PLUGINY jako Virtuální Preamp (Cubase)

Pluginy většinou používáme pro úpravu již nahraných stop. Můžeme je ale také využít jako virtuální preamp. Tak můžeme upravit zvuk ještě před nahráním do DAW. Jak tuto věc nastavit v Cubase?

(Pokračování textu…)

Jak Převést Audio na MIDI

Jak Převést Audio na MIDI

Jak převést audio na MIDI? Lze extrahovat MIDI informaci z audio formátu? Rozdílně budeme postupovat u harmonických informací a jinak u rytmických. Pro převod MIDI na audio u harmonických informací můžeme použít novou funkci v Cubase 12 – „Převod audia na Chord Tracky“. U rytmických smyček použijeme funkci Hitpointů.
(Pokračování textu…)

3D Prostor Mixu

3D Prostor Mixu

Lze separovat jednotlivé zvuky v mixu ve směru zepředu dozadu? Jak vytvořit místo pro jednotlivé zvuky v uměle vytvořeném dozvuku? Může pomoct reverb k separaci jednotlivých nástrojů? V mixu můžeme pomocí dozvuku oddělit jednotlivé stopy i v předozadní ose mixu.

(Pokračování textu…)

4 Pilíře mixu – 4.Dynamická rovnováha (Komprese)

4 Pilíře mixu – 4.Dynamická rovnováha (Komprese)

V poslední části série 4 Pilíře mixu se podíváme na to, jak správně pracovat s dynamickou částí nahrávky. Změny hlasitosti jednotlivých stop snižují srozumitelnost a konkrétnost mixu. Proto používáme kompresor, efekt, který nám pomůže dynamickou stránku nahrávky lépe kontrolovat. A nejen to…
(Pokračování textu…)

4 Pilíře mixu – 3.Frekvenční rovnováha (Ekvalizace)

4 Pilíře mixu – 3.Frekvenční rovnováha (Ekvalizace)

Ve třetí části série 4 pilíře mixu se podíváme na důležitý aspekt míchání a to je frekvenční rovnováha. Srozumitelnost a konkrétnost je ve velké míře závislá na správném rozložení frekvencí v jednotlivých stopách. Mix můžeme vnímat jako puzzle, které skládáme z jednotlivých zvuků. Tak aby do sebe jednotlivé „dílky“ zapadaly, je třeba je vytvarovat. K tomu nám slouží ekvalizér.
(Pokračování textu…)

4 Pilíře mixu – 2. Prostor (Panorama)

4 Pilíře mixu – 2. Prostor (Panorama)

Panorama je druhý zásadní prvek pro dobrý mix. V seriálu 4 Pilíře mixu – 2. Prostor (Panorama) si vysvětlíme, že panorama je v podstatě horizontální fader hlasitosti. Jak panoramu nastavit a jaké pravidla má?
(Pokračování textu…)

4 Pilíře mixu – 1. Hlasitost (Fader)

4 Pilíře mixu – 1. Hlasitost (Fader)

Každý mix se opírá o 4 základní pilíře. V nové minisérii si všechny 4 pilíře představíme. Pokud ovládneme tyto základní fundamenty zvuku, máme jistotu, že náš mix dopadne dobře. Které 4 věci to jsou?
(Pokračování textu…)

Ideální počet Stop pro MIX?

Ideální počet Stop pro MIX?

Existuje ideální počet stop pro mix? Je lepší míchat s nižším počtem stop? Nebo je větší počet stop v mixu lepší pro větší variabilitu? Jak řeší počet stop v mixu slavní zvukaři a producenti?
(Pokračování textu…)

Jak upravit Šablony v DAW (Cubase)

Jak upravit Šablony v DAW (Cubase)

Jak upravit nastavené šablony v DAW? Lze rychle přizpůsobit šablonu v Cubase k aktuální situaci? Jak rychle upravit výchozí šablony pro rychlejší práci v domácím nahrávacím studiu?
(Pokračování textu…)